کد خبر: ۱۶۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
امام‌جمعه سرچهان: 

 انقلاب اسلامی یک وثیقه است

 امام‌جمعه سرچهان گفت: انقلاب اسلامی یک وثیقه است، امروز انقلاب اسلامی نورانی‌تر و شکوفاتر در سطح جهان است و آن هم این است که ما باید این وثیقه‌ها را ببینیم تا خداوند متعال آن امام دوازدهم آن نعمت بزرگ را برای ما برساند.

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد طلایی در خطبه‌های نمازجمعه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳، گفت: در آستانه هشتمین روز از ربیع‌الاول هستیم و شهادت امام حسن عسکری (ع) را خدمت شما تسلیت عرض می‌کنم.

 وی افزود: امام حسن عسکری (ع) از جهتی غریب‌ترین امام هستند، خود آن حضرت غریبی و غربت را چنین بیان می‌فرمایند که در زمان هیچ‌کدام از پدران من راجع به امامت تردید نکردند و مردم نیز تردیدی نداشتند که در زمان من مورد تردید قرار گرفتند و این هم شک به حقانیت رهبر جامعه شیعه که آن هم باعث غیبت امام شد.

 امام‌جمعه سرچهان ادامه داد: یعنی اینکه با تغییر نعمت و همچنین سرنوشت روی داد چرا که اخلاق و رفتار تغییر کرد و خداوند متعال هم آن را تغییر داد که دلیل غیبت حجت هم باید همین باشد که در روایت هم امام محمدباقر (ع) می‌فرمایند که هرگاه خداوند متعال از شما خشمگین باشد دوری از مجاورت ما را برای شما قرار می‌دهد.

 

 طلایی بیان کرد: در یک روایت دیگر هست که می‌فرمایند کسی که زیاد دنیاطلب باشد فقیر از دنیا خواهد رفت اینجا منظور از دنیاطلبی همان اخلاق و رفتار ما نسبت به آنچه که خداوند متعال نعمت به ما عطا کرده است و آن سرنوشت ما و مقدرات ماست، در اینجا مسئله حجت خداست که چه ظاهر شود و چه ظاهر نشود جز سرنوشت است.

 وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی وثیقه ظهور امام‌زمان (ع) است، مطرح کرد: برادران حضرت یوسف ایشان را در چاه انداختند و بعدها درخواست کردند که برادرشان بنیامین با آنها به مصر برود حضرت یعقوب اجازه نداد و مخالفت کرد؛ اما وقتی اصرار برادران را دید و تدبیر عزیز مصر را دید نظرش عوض شد گفتند من اجازه می‌دهم؛ ولی یک شرطی دارد و شرط هم این است که شما وثیقه بگذارید.

 امام‌جمعه سرچهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک وثیقه است، حضرت امام (ره) فرمودند که روزها می‌گذرد و حادثه‌ها می‌آید انتظار فرج از نیمه خرداد کشم، بعضی‌ها فکر می‌کنند که حضرت امام (ره) از این تاریخ پیش‌بینی کرده رحلت خودشان را که چهاردهم خرداد اتفاق افتاده با این شعری که سروده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد منظور امام استثنا بودن جریان نیمه خرداد است نیمه خرداد ۱۱۰۰ سال در غیبت کبری اتفاق افتاد که امام غایب شده است غیبت ایشان برای این است که قدر و قیمت امام آشکار شود.

 طلایی در پایان گفت: امروز انقلاب اسلامی نورانی‌تر و شکوفاتر در سطح جهان است و آن هم این است که ما باید این وثیقه‌ها را ببینیم تا خداوند متعال آن امام دوازدهم آن نعمت بزرگ را برای ما برساند، دعا می‌کنیم که خداوند متعال به حق این ماه عزیز ماه ربیع‌الاول فرج امام‌زمان (عج) را برساند.

 

 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان